onsdag 17 augusti 2011

Just nu ser jag fram emot..

*Hösten! Äntligen är den årstid här som alltid speglat mitt psyke. Många förknippar hösten med ångest och mörker. Men jag älskar hösten! det mörka, blåsiga, regniga kalla.. Man kan utan dåligt samvete för att missa en solig dag, ligga inne under täcket och titta på film, tända ljus och bara vara!

*Ny lägenhet! Jag hoppas att vi snart får tillgång till vår nya lägenhet! just nu känns det som att allt flyger omkring i luften, man har ingen fast punkt att varva ner på. Jag längtar efter att ha ett ställe att gå till när allt annat känns upp och ner, en ny lägenhet man kan inreda och förhoppningsvis bo i ett tag. snart snart snart...

* Nytt jobb. NU är det dags att ta tag i det här.. jag har tagit ett steg i rätt riktning iaf och sökt in till komvux, ett litet steg för många, men ett stort steg för mig som aldrig varit bra på att ta tag i saker. Hoppas jag klarar den här kursen så kanske jag får mersmak och tar tag i resterande ämnen jag måste plugga upp. Som i sin tur kan leda till ett bättre jobb..

* Lugn och ro.. I själen, fysiskt, psykiskt.. Vill ha ro igen. Det har varit mycket den sista tiden, känslan av att inte räcka till, höra att man inte räcker till, vilja vara alla till lags, göra alla glada.. Ser fram emot att slippa känna press över det mesta. Jag vet att det går.. det kommer bara ta lite tid.. Man får inte ge upp!

Jag har min kärlek, mina vänner, min familj.. Jag är frisk, har ett hem och mat på bordet varje dag. Man ska vara glad för det man har... Men ibland kanske man vill ha något mer?

2 kommentarer:

Josephine sa...

Du räcker till för mig! Du är min klippa ♥

Angelica sa...

<3

Fina kompis. Jag saknar dig!