onsdag 2 november 2011

Mitt i veckan.

Hej på er..

Sitter i James morgonrock, har ätit frukost för ett tag sen och sitter nu och kollar runt i olika bloggar.
 Hamnade på en blogg jag läste för några år sen, om Madde, som kämpade mot cancer, en strid hon tyvärr förlorade. Hon var endast 20 år när hon gick bort, och hon kämpade in i det sista. Några dagar innan hon gick bort skrev hon att hon började må bättre efter att ha bytt mediciner igen, tyvärr så hjälpe dom inte. Jag har efter det följt hennes mammas blogg, där hon skriver så fint om din dotter. Jag blir så himla ledsen! Det är så sorgligt att se videorna mamman lagt ut på sin dotter, när hon uppträder i skolan, sjunger en låt till sin pojkvän! Världens finaste röst! och tänk va jobbigt det måste vara för hennes familj och vänner att se klipp på henne, och sen veta att man aldrig mer kommer få se henne sjunga! uppträda! skratta! gråta! det är bara så himla sorgligt.. Och man ska vara så glad och tacksam över att man har det så bra som man har det! att man får vara frisk, och att ens vänner och familj är friska!<3

Jag har nu varit rökfri sen i torsdags förra veckan. Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att jag lyckad hålla mig fri från den där skiten resten av mitt liv! Varför ska man leka med döden på det sättet!? Jag vill aldrig gå igenom den smärtan som Madde fick göra, stora nålar som förs in i kroppen, utan bedövning! tappa håret, gå på mediciner! Man är bara korkad som utsätter sig för sånt!
 Hon drabbades av cancer utan att röka, orättvist! Jag tänker inte fortsätta med det och sen veta att folk tänker att jag får skylla mig själv när jag sitter där med cancer för att jag rökte!
Man har bara fått en kropp som man ska leva med, förhoppningsvis, i många år till!
Det är dags att börja ta hand om den.

Nu ska jag klä på mig, ladda telefonen men lugn, skön musik, och sen gå ut på en långpromenad.
Ta vara på livet, era nära och kära. Man vet aldrig när olyckan är framme<3

2 kommentarer:

Josephine sa...

Det var fint skrivet, var rädd om dig!

Kasia sa...

Amen sister!