tisdag 6 december 2011

Kärlek.

Sitter på den plats i huset jag slappnar av allra bäst på.. Behöver inte gå in på vidare detaljer tror jag.
Det här med kärlek är en klurig grej. Det är som ett prov man aldrig kan plugga tillräckligt inför, när det väl gäller är det inte många som klarar en godkänt nivå ändå.
Jag är så kär in i hjärteroten, varenda del av min kropp säger att det är rätt! Men hjärnan vill inte lyssna. Och även om hjärtat blivit krossat tusen gånger, och jag lyckats krossa en annans hjärta tusentals gånger, så känns det ändå som att det läker ihop efter ett tag. Som att hjärtat vet att det är rätt, och repar sig.
Det är svårt att veta vad som är nog, vad som är rätt och vad som är fel! Det är svårt att följa sin magkänsla, att ta andras råd som just råd, än som en lag.

Hur er man när det är rätt? Eller om hjärtat bara spelar en ett spratt? Ska man gå efter hjärta eller hjärna?




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: