måndag 28 januari 2013

Ånger

Idag ångrar jag att jag inte ansträngde mig mer i skolan. Hur svårt va de liksom? Har varit hos en studievägledare nu på morgonen, och det blir minst ett år på KOMVUX innan jag kan söka in till något annat. Kul.

Men samtidigt så är det på ett sätt skönt att ha tagit tag i det! Jag blir ju inte yngre direkt, så varför skjuta på det ännu mer?
Om jag vill bort från maxi så måste jag bita i det sura äpplet och göra det här nu. Det jag är mest orolig över är pengar! Har ju lägenheten och nu även en bil som ska betalas varje månad! Jag är rädd för att det inte ska gå ihop..
Nåja. Det får lösa sig helt enkelt! Bor ju relativt billigt så jag får dra in på det som går, nöjen osv.

Nu ska jag ta en dusch sen blir det en liten träff med Matilda innan jobbet!

Har fått massa energi i helgen genom att ha umgåtts med dom jag gillar mest❤















- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Josephine sa...

Kom ihåg att du ska jobba tills du är minst 65. Det betyder att du har minst 40 år på dig att plugga och jobba med ditten och datten innan du kan signa ut. 40 jävla år. Vad är väl 1 år på Komvux? Och ha inte ångest för att du inte ansträngde dig mer med skolarbetet. Tänk på allt annat du lärde dig mellan lektionerna, om livet och sånt.